Sunday, June 14, 2009

Macam-macam adaaaaaa

Salam ,masa balik dr Alor Star ari tu singgah kat Sungai Petani umah kakak Chik mi,kalau dah pergi situ harus singgah ke pasar malam.Pasar malam kat situ ade jual bermacam2 juadah dan barang2 jom kita lihat semuanya cik hby nak beli ,tu pun ikan pekasam (kakak chik mi buat pastu bg sampai 1 balang lagi ngan ikan sepat tak enterframe)..

Siput lokan yg belum pernah ku jumpa di Penang ni so mmg x pernah makan lar.amat murah 3kg rm5 je.siap tanya kat pak cik tu camne nak buat benda ni ,hihihihi buat malu je kan ,tapi kalau malu bertanya sesat jalankan..

Setelah direbus bersama dgn sedikit air maka kulitnya pun terbuka

Pebret sefamily,buah ni kalau dgn cik hby mmg tak dapat dipisahkan

Kue dangai setiap kali ke pasar malam situ harus ku beli kue ni sedap kenyal2 gitu,saje je mintak yg ireng2 gitu

6 comments:

  1. Bestnye buah manggis... dulu masa byk tak mau makan.sekarang bila tkde terbayang bayang pulak..adoii

    ReplyDelete
  2. Lokan tu masak sambal tumis atau rendang, sedap tau mimi!

    ReplyDelete
  3. Alamak..CIKMANGGIS pun ada hihi

    ReplyDelete
  4. best...best lagi2 ngan buah manggis tu...lama noi nak jumpe...sini nak mkn tak lalu mane idop nyer 1 biji sama ngan harga 5-6 kg kat m'sia...dah ler tu rasa entah sedap ke idop...baikler pose makn je kat mesia...huhuhuhuuu

    ReplyDelete
  5. >cik manggis hihihi adooo pebret tu

    ReplyDelete
  6. >Aishah maheinya tumggu balik sini lar makan ,akak makan utk aishah dah le hihihi

    ReplyDelete

Reply